A feladat szerint 3 digitális tananyagtárban (SDT, zanza, videotanár) kellett rákeresni ugyanarra a témára az egyik szaktárgyadban, és megállapítani, hogy milyen módon építhető be az órába, milyen előnyei/hátrányai lehetnek, illetve szükséges-e változtatni a tananyag megjelenésén, illetve tényanyagán. Én a földrajzot, azon belül pedig az Európai Uniót választottam témaként.
Az elemzést a sulineten található anyaggal kezdtem. Itt a temérdek találatot a témában többféle szűrővel sikerült lepontosítanom, így jutottam el az Európai Unióról szóló tananyaghoz a tudásbázisban. A forrás szöveges, nagyon tömör, jól összefoglalja mindazt, amit az Európai Unióról tudni kell. Éppen ezért egy összefoglaló órán, dolgozat előtt kitűnően fel lehetne használni, főleg azért, mert van még hozzá egy kis fogalomtár, illetve tesztes faladatsor is. Előnye, hogy nagyon jól vannak benne rendszerezve az ismeretek, amiket egyből le is lehet ellenőrizni. Ugyanakkor a tömör szövegben lehetne kiemelőt használni, hogy még jobban észrevehetőek legyenek, illetve megmaradjanak a főbb támpontok.
Az elemzésemet a zanzán lévő, Európai Unióról szóló tananyaggal folytattam.Itt nagyon tetszett, hogy letisztázták, milyen előzetes tudás szükséges az anyag megértéséhez, és mi a cél a feldolgozással. Éppen ezért ezt az anyagot inkább egyéni feldolgozásra ajánlanám, és nem órai feldolgozásra. Habár a videó nagyon igényes és szemléletes, kitűnően fel lehet vele kelteni az érdeklődést. Hátránya viszont, hogy néha túl gyors, a grafikonokon például nem időzik el túl sokat. Erre megoldás lehet, ha bemutatáskor néha-néha megállítjuk, és visszakérdezünk a hallottakról, illetve magyarázunk, majd a végén a videóval kapcsolatos feladatot osztunk ki a tanulóknak.
Összességében tehát mindhárom forrást nagyon jól és válztozatosan lehetne alkalmazni egy földrajzórán, kisebb nagyobb átalakításokkal.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése