2015. november 18., szerda

Socrative kilépő kártya



Íme a kilépő kártya, melyet a Socrative-os órával kapcsolatban készítettem:


1. Az adott órán megismert, megtárgyalt, számomra fontos GONDOLAT vagy ÉRZÉS:
Az órán egy "kis" ízelítőt kaphattunk az orosz kultúrából. Az előadás ráébresztett arra, hogy mennyire különböznek az emberek. És itt most nem csak az oroszokra gondolok most, hanem például azokra az osztályokra, amikben én majd a jövőben tanítani fogok. Mindegyik gyereknek megvan a maga múltja, saját szokásai, ahogyan erről egy mondás is létezik a magyarban: "Ahány ház, annyi szokás." Úgy gondolom, hogy a tanárnak éppen ezért szociálisan nagyon érzékenynek kell lennie. Példának okán, lehet, hogy olyan megjegyzést tesz az órán, vagy olyan feladatot ad, ami egyeseknek az osztályban sértő lehet, vagy egyszerűen nem tudnak hozzá szólni majd. És ahhoz, hogy erre én, mint tanár fel legyek majd készülve, rengeteg gyakorlás vár még rám.


2. Az adott órához kapcsolódó KÉRDÉS:
Az előadása alatt Ádám személyes véleményt és történetet is megemlített. Úgy gondolom, egy-egy történet/vélemény érdekessé, árnyaltabbá teheti az órát. De vajon mi a határ? Meddig lehet elmenni ezekkel a dolgokkal, hogy ne menjen az óra kárára? 


3. Az adott órához kapcsolódó SZEMÉLYES MEGJEGYZÉS, ÉSZREVÉTEL:
Az előadás önmagában nem egy "rossz" módszer, csak egy a többi közül. Ha jókor, jó helyen (és jól) használja az ember, és esetleg más módszerekkel kombinálja, akkor hatékony, élvezetes órát tarthat a segítségével. Az órába ágyazott előadás viszont úgy gondolom, hogy nem jól sült el, és ez köszönhető a ciril betűknek, a hosszú szövegeknek a dián, az előadás módjának, valamint annak, hogy túl sok információt próbált magába foglalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése